was successfully added to your cart.

Koszyk

HOLISTYCZNA RUTYNA PIELĘGNACYJNA – Czym jest i dlaczego jest nam potrzebna?

HOLISTYCZNA RUTYNA PIELĘGNACYJNA - Czym jest i dlaczego jest nam potrzebna?-2

Holistyczna rutyna pielęgnacyjna to termin, którym jesteśmy ostatnio bombardowani z każdej strony. Powinno nas to cieszyć – ponieważ naprawdę wierzymy w holistyczne podejście do zdrowia i urody. W czym więc problem?

Jak zwykle, temin: Holistyczna rutyna pielęgnacyjna – często jest źle interpretowany lub źle używany. Najczęściej jako najnowszy chwytliwy termin marketingowy mający na celu skłonienie nas do zakupu nowych rzeczy. Jeśli kiedykolwiek widziałeś holistyczną pielęgnację skóry jako synonim luksusowych (i drogich), organicznych, naturalnych, wolnych od wszystkiego produktów do pielęgnacji skóry – po prostu o nich zapomnij. Producenci nadużywają tego terminu i prawdopodobnie w ogóle  go znają. Holistyczna pielęgnacja skóry to nie tylko kolejny termin na ekologiczną pielęgnację skóry i nie jest to jakiś ezoteryczny trend New Age, odpowiedni tylko dla ludzi, którzy uważają, że naturalne rzeczy to jedyna słuszna droga. W rzeczywistości jest to styl i sposób życia oraz bardzo kompleksowe podejście do zdrowia i równowagi, które nie mają nic wspólnego z kupowaniem wyłącznie naturalnych produktów.

PODEJŚCIE HOLISTYCZNE

Wierzymy w podstawy naukowe, jeśli chodzi o pielęgnację skóry. Fascynującym jest, jak technologia oferuje nowe i skuteczne rozwiązania w medycynie, zdrowiu lub kosmetyce. Ale uważamy również, że niezbędne jest całościowe podejście do pielęgnacji skóry (lub zdrowia). Holistyczne podejście oznacza po prostu patrzenie i traktowanie czegoś jako całości, a nie tylko jego części. Cała filozofia polega na tym, że te części są powiązane i współzależne – muszą pozostawać w równowadze, a zatem zdrowie można osiągnąć tylko wtedy, gdy wszystkie te cząstki działają poprawnie. Oznacza to poszukiwanie przyczyn, a nie tylko leczenie objawów. Uznaje, że nasze środowisko i wewnętrzna nierównowaga (fizyczna, emocjonalna, psychiczna) mogą mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia, dlatego musimy brać wszystko pod uwagę, jeśli chcemy tę równowagę przywrócić.

Holistyczni specjaliści uważają również, że unikanie chorób jest absolutnym minimum – wszyscy możemy i powinniśmy dążyć do poprawy naszego ogólnego samopoczucia. Nawiasem mówiąc, holistyczne podejście i zachodnie podejście medyczne nie powinny się wzajemnie wykluczać – wręcz przeciwnie. Zapobieganie, pozytywne zmiany stylu życia, określanie przyczyn złej kondycji i traktowanie organizmu jako systemu powiązanych naczyń są tak samo ważne dla utrzymania zdrowia, jak stosowanie leków, pigułek lub zabiegów. Każda z tych dziedzin ma swoją rolę – nie są one dla siebie substytutami.

W przypadku pielęgnacji skóry holistyczne (całościowe) podejście oznacza, że ​​nałożenie drogiego kremu nawilżającego na twarz nie wystarczy. Bo działa on tylko jedną część skóry – zewnętrzną warstwę i tylko tymczasowo. Ale ogólny stan zdrowia naszej skóry (pamiętaj, to nasz największy narząd) zależy od znacznie większej ilości czynników. Nie wystarczy traktować jej tylko z zewnątrz. Musimy ją również pielęgnować od wewnątrz. Stan i wygląd skóry zależą od wielu czynników – od składników, które stosujemy, poprzez nasze wybory np. stylu życia (dieta, ćwiczenia) i stresory środowiskowe, które spotykamy po drodze, po nasze samopoczucie emocjonalne i psychiczne.

Holistycznie

HOLISTYCZA RUTYNA PIELĘGNACYJNA – 10 GŁÓWNYCH ELEMENTÓW

ODŻYWAJ SWOJĄ SKÓRĘ WŁAŚCIWYMI SKŁADNIKAMI

Przede wszystkim zapoznaj się z własną skórą. Dowiedz się, jaka jest i czego potrzebuje, aby wybrać dla Ciebie najlepsze składniki i produkty. Dowiedz się, jak czytać listę składników. Pielęgnacja skóry jest grą długofalową i ma na celu pielęgnację skóry (wewnątrz i na zewnątrz), nie traktowaną w szalony sposób przypominający jednorazową kampanię. Żaden środek o działaniu miejscowym nie wyleczy pierwotnych przyczyn trądziku. Nic w cudowny sposób nie odwróci procesu starzenia w ciągu jednego dnia. Unikaj produktów trudnych do usunięcia. Wypróbuj dobry olejowy środek oczyszczający, aby zachować absolutnie niezbędną funkcję ochronną skóry. Używaj dobrych witamin, przeciwutleniaczy i bardzo niewielu składników przeciwstarzeniowych, które faktycznie są skuteczne. Bezwzględnie noś SPF. A co najważniejsze, ustal rutynową pielęgnację skóry – zadbaj o to, na co zasługuje każdego dnia.

JEDZ I BĄDŹ PIĘKNA

Sposób, w jaki jemy, jest równie ważny, jeśli chodzi o pielęgnację skóry, jak to, co nakładamy na naszą skórę. Im zdrowsza i bardziej zrównoważona jest Twoja dieta, tym bardziej będzie to widoczne na Twojej twarzy. Wpływ jedzenia na naszą skórę jest w rzeczywistości fascynującym (i bardzo skomplikowanym) tematem, który prawdopodobnie wymagałby osobnego, dedykowanego postu. Dopóki tak się nie stanie, oto mała lista:

Kilka badań powiązało nabiał z trądzikiem, więc sprawdź, czy wpływa on również na Twoją skórę i spróbuj odpowiednio ograniczyć jego spożycie.

  • Produkty, które zwiększają poziom cukru we krwi, takie jak cukier, biały chleb, makaron, żywność przetworzona, białe wypieki, napoje gazowane, ciastka mogą zwiększać produkcję sebum i pogarszać trądzik, rozkładać kolagen, mogą powodować stany zapalne i ogólnie nie są bardzo zdrowymi opcjami. Najlepiej utrzymać równowagę cukru we krwi, jedząc pełne ziarna, warzywa, fasolę lub orzechy.
  • Niezbędne jest prawidłowe spożycie błonnika – błonnik jest węglowodanem, który odgrywa istotną rolę w zdrowiu, nawet jeśli nie jest strawiany. Przyczynia się do zdrowia jelit poprzez żywienie absolutnie niezbędnych bakterii, które w nas żyją, może pomóc zrównoważyć poziom cukru we krwi i wspomóc trawienie. Produkty bogate w błonnik obejmują fasolę, soczewicę, nasiona chia, mączkę lnianą, makaron pełnoziarnisty. Należy pamiętać, że najlepiej spożycie błonnika zwiększać stopniowo.
  • Zwróć uwagę na spożycie witamin, ale staraj się je pozyskiwać głównie ze źródeł naturalnych, a nie tabletek lub suplementów. Jedz dużo surowych warzyw i owoców – zawierają największą ilość witamin.
  • Przeciwutleniacze mogą pomóc zneutralizować wolne rodniki, które sieją spustoszenie w zdrowych komórkach, dlatego muszą być spożywane regularnie. Pokarmy bogate w przeciwutleniacze obejmują ciemnozielone warzywa, pomidory, jagody, fasolę, jabłko, orzechy pekan, winogrona, orzechy.
  • Zdrowe tłuszcze (awokado, orzech, siemię lniane, oliwa z oliwek, masło orzechowe) obniżą zły cholesterol i wzmocnią nasz układ odpornościowy. Kwasy tłuszczowe omega-3 (ryby, siemię lniane, orzechy włoskie) mogą pomóc w utrzymaniu silnych i elastycznych błon komórek skóry.
  • Kofeina może pomóc w podniesieniu poziomu kortyzolu, chociaż jej działanie nie jest takie samo dla wszystkich i ma również pozytywne właściwości zdrowotne.
  • Bardzo słone potrawy (sprawdź zawartość sodu) sprawiają, że skóra zatrzymuje wodę i sprawia, że ​​wyglądasz na opuchniętą i wzdętą.
  • Alkohol odwadnia się i często dodaje dużą dawkę cukru, która może zwiększyć stan zapalny. Bardzo intensywne spożywanie alkoholu prowadzi do obrzęku twarzy, zaczerwienienia i pękania naczyń włosowatych.

Należy jednak pamiętać – chodzi o równowagę. Bardzo restrykcyjna dieta może być również bardzo szkodliwa i powodować bardzo poważne problemy zdrowotne i skórne. Skoncentruj się na dobrych składnikach odżywczych, przez większość czasu staraj się dokonywać zdrowych wyborów, ale nie pozbawiaj się całkowicie tego, co lubisz, czy to kieliszka wina, czy kawałka ciasta czekoladowego. Wszystko z umiarem niech będzie Twoim mottem.

WODA

Przez długi czas uważaliśmy, że hasło: „po prostu pij dużo wody” to najbardziej nadużywana i bezsensowna porada dotycząca urody. Zwłaszcza od supermodelek. Tak, tak, z pewnością to efekt picia wody.

Dzień, w którym w końcu zdaliśmy sobie sprawę z głębokiej prawdy tej rady, był otrzeźwiający. Po wielu latach wydawania tysięcy złotych na fantazyjne produkty do pielęgnacji skóry musieliśmy dojść do wniosku, że woda jest naprawdę magiczna i nie można jej pominąć w rutynowej pielęgnacji skóry. Wiemy, ponieważ widzimy różnicę między nawilżoną i nie skórą, a ta jest bardzo widoczna. Nie wspominając o niewiarygodnie oczywistych korzyściach zdrowotnych płynących z picia wody, od zapobiegania bólom głowy po zwiększanie energii. Woda to uosobienie piękna od wewnątrz.

Holistyczna pielęgnacja | Enzympro Polska
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Ćwiczenia dla lepszego zdrowia – i dla lepszej skóry. Ćwiczenia mogą pomóc złagodzić stres i aktywować dobre samopoczucie, dzięki stymulacji wydzielania endorfin, które regulują poziom złego hormonu stresu – kortyzolu (odpowiedzialnego również za wytwarzanie sebum i wywoływanie zapaleń powodujących trądzik). Pocenie się podczas ćwiczeń może również pomóc oczyścić skórę – pod warunkiem, że umyjesz ją później. Znacznie poprawia także krążenie i przepływ krwi, co jest niezbędne do sprawnego odprowadzania toksyn i transportu tlenu oraz składników odżywczych do komórek skóry. Prowokuje również lepszy sen, co prowadzi nas z powrotem do lepszej skóry.

PIĘKNY SEN

Prawdopodobnie nie ma potrzeby przedstawiania obszernego wyjaśnienia korelacji między zdrowiem skóry, pięknem i snem. Wszyscy tam byliśmy i widzieliśmy konsekwencje.

Niedobór snu powoduje cienie, a także szarą i obwisłą skórę. Może powodować podwyższony poziom kortyzolu i hormonów stresu, co może prowadzić do nasilenia stanu zapalnego i pogorszenia stanów takich jak egzema lub łuszczyca. Brak snu oznacza również brak okresu regenerującego dla naszego ciała i skóry, kiedy mogłyby odnowić i zregenerować się.

MNIEJ STRESU

Fakt, że stres jest dla nas zły, prawdopodobnie nie jest przełomową i nową informacją. Zasadniczo uważa się, że to właśnie stres jest jednym z największych sprawców naszych chorób cywilizacyjnych. I stres pokazuje się również na naszej skórze. Może prowadzić do nawrotów trądziku, pokrzywki, wysypki, wypadania włosów lub może zwiększać i pogarszać istniejące choroby skóry, takie jak trądzik różowaty i łuszczyca. Jesteśmy pewni, że większość z Was doświadczyła przynajmniej ich łagodnych wariantów, takich jak „wysyp” na twarzy tuż przed ważnym wydarzeniem, lub takim które nas stresuje. Jest tak, ponieważ stres uwalnia niektóre chemikalia i hormony, takie jak kortyzol, który zwiększa produkcję oleju i uszkadza nasz układ odpornościowy. Stres może również tłumić wytwarzanie kwasu hialuronowego, prowadząc do suchej i matowej skóry.

Brak snu i nerwowe zachowania, takie jak obgryzanie paznokci lub „skubanie” twarzy, które często towarzyszą stresującym chwilom, mogą tylko zaostrzyć problem. Oczywiście rada „po prostu mniej stresuj” jest klasyczną rzeczą łatwiejszą do powiedzenia niż do zrobienia. Ale wszyscy MUSIMY znaleźć nasze osobiste sposoby radzenia sobie ze stresem i większego relaksu, bez względu na to, czy jest to medytacja, techniki oddychania, ćwiczenia lub czynności, które równoważą skutki stresu i sprawiają, że jesteśmy naprawdę szczęśliwi.

ROZPIESZCZAJ SIĘ!

Niektórzy wyśmiewają się z faktu, że maski na twarz i masaże twarzy wydają się mieć stałe miejsce w zalecanych czynnościach SPA. Myślimy, że są one ważną częścią procesu dbania o siebie, a także całościowego podejścia do pielęgnacji skóry. Masaże zwiększają krążenie krwi i łagodzą napięcie mięśni. Maski lub ukierunkowane zabiegi na skórę dają skórze większą dawkę niezbędnych składników. Kombinacje olejków eterycznych, eksfoliacja, para działają oczyszczająco i wygładzająco na skórę. Ale natychmiastowe efekty, takie jak gładka, lśniąca skóra, to tylko jedna z korzyści. Ponieważ kiedy rozpieszczasz się, niezależnie od tego, czy oznacza to bąbelkową kąpiel w domu / masaż z maską na twarz, czy specjalistyczny masaż / zabieg na twarz w spa, w końcu pozwalasz swojemu ciału i umysłowi na RELAX – i to ma ogromne korzyści zdrowotne. Może pomóc nam odstresować się i już ustaliliśmy, jak jest to ważne.

Relaksujące czynności mogą zmniejszyć niepokój, rozluźnić napięte mięśniowe, spowodować lepszy sen, pomóc lepiej funkcjonować układowi limfatycznemu, zmniejszyć stany zapalne i wyzwalać hormony dobrego samopoczucia, takie jak serotonina i oksytocyna. Jesteśmy też zdania, że terapia relaksacyjna i wszelkiego rodzaju czynności sprawiające nam przyjemność mają ogromne korzyści mentalne – w ten sposób dbamy nie tylko o nasze ciało fizyczne, ale także o nasze dusze i samopoczucie psychiczne. Traktuj więc swoją dbałość o siebie na poważnie i nie traktuj tego jako czegoś powierzchownego lub niepoważnego. Dajesz swojemu ciału zastrzyk zdrowia, którego rozpaczliwie potrzebuje.

OCHRONA PRZED SŁOŃCEM I ZANIECZYSZCZENIAMI ŚRODOWISKA

Mówiliśmy to wcześniej i powtarzamy to raz po raz kolejny: jedną z najważniejszych rzeczy, które możemy zrobić dla naszej skóry, jest jej ochrona przed ekspozycją na słońce. Ta może przyspieszać starzenie, prowadzić do przebarwień posłonecznych, a w poważniejszych przypadkach czerniaka lub raka skóry. Zrób sobie przysługę i zawsze noś SPF, gdy wychodzisz. Zanieczyszczenie powietrza jest kolejnym ważnym czynnikiem przedwczesnego starzenia się skóry. Jego wpływ na skórę jest całkiem nowym tematem, ale badacze coraz bardziej koncentrują się na związku między stanem naszej skóry a środowiskiem, w którym żyjemy. Najlepiej jest być bezpiecznym i przygotowanym.

ZWRÓĆ UWAGĘ NA TE ZNAKI

To, co dzieje się w środku, często uwidocznia się na zewnątrz. Innymi słowy, naucz się czytać znaki wysyłane przez skórę i ciało. Można śmiało powiedzieć, że jesteśmy w pełni uzależnieni od pielęgnacji skóry, ale należy ich używać tylko jako części całościowego podejścia do pielęgnacji skóry. Jeśli Twoja skóra jest odwodniona, nie top jej w balsamie – zamaist tego zwiększ spożycie wody. W wypadku matowej skóry, nie spiesz się z zakupem kolejnego obiecującego serum – spójrz na swoją dietę i zweryfikuj czy zawiera wystarczającą ilość witamin i składników odżywczych. Jeśli masz nagłe „wysypy” nieprzyjaciół na twarzy lub stany takie utrzymujące się przez pewien czas – skonsultuj się z dermatologiem. Może być to wynik alergii, problemów trawiennych, niedoborów, zaburzeń równowagi hormonalnej lub innych problemów.

BAW SIĘ I ŚMIEJ – W DUŻYCH ILOŚCIACH!

Nigdy nie wstydź się swoich zmarszczek od uśmiechu na twarzy. Są dowodem dobrego życia 🙂

A Ty co sądzisz o holistycznej filozofii pielęgnacji skóry?

Wpis powstał w wyniku przekładu artykułu: WHEN WELLNESS MEETS BEAUTY: A HOLISTIC SKIN CARE ROUTINE

 

Leave a Reply

POWRÓT