was successfully added to your cart.

Koszyk

ODPORNOŚĆ DZIECI Jak ją wzmocnić?

ODPORNOŚĆ DZIECI jak ja wzmocnic?-2

ODPORNOŚĆ DZIECI Jak ją wzmocnić?

Jeśli twoje dzieci ciągle cierpią na katar i mają ataki kichania, być może czas przyjrzeć się ich jedzeniu i jego wpływowi na układ odpornościowy, ponieważ:

„W pełni funkcjonujący układ odpornościowy zapewnia dzieciom zdrowie”

Układ odpornościowy jest tym, co Twoje ciało wykorzystuje jako mechanizm obronny przed czynnikami zakaźnymi i innymi obcymi ciałami. Przez większość czasu układ odpornościowy działa właściwie i utrzymuje Cię w zdrowiu. Czasami jednak może mieć przejściowe kłopoty, które mogą prowadzić do infekcji i chorób. Kiedy układ odpornościowy dziecka wydaje się poddawać każdemu zarazkowi, który przecina mu drogę, powodując nawracające katary, przeziębienia i powtarzające się infekcje żołądkowo-jelitowe, nadszedł czas, aby przyjrzeć się pracy jego układu odpornościowego. Nie musisz akceptować ciągłych infekcji dziecka. Istnieje wiele środków, które można przedsięwziąć, aby wzmocnienia układu odpornościowego dziecka. Środki te mogą faktycznie wzmocnić siłę obrony, a także przyspieszyć proces leczenia.

Wszystko zaczyna się od jedzenia

Kluczem do utrzymania zdrowego i silnego układu odpornościowego jest świeże, zdrowe jedzenie. Ważne jest, aby ograniczyć do minimum to przetworzone i zapakowane w plastik. Obejmuje to chipsy, czekoladę, ciasta i ciastka. Te produkty spożywcze należy podawać tylko okazjonalnie. Skoncentruj się na karmieniu dziecka świeżymi warzywami i owocami, rybami, produktami pełnoziarniste, roślinami strączkowymi, jajkami a jeśli nie ma alergii, orzechami i nasiona. Ważne jest również, aby podawać dziecku wodę zamiast soków owocowych i kolorowych napoi gazowanych. Oba są bogate w cukier, który może hamować układ odpornościowy oraz powodować stany zapalne i dysbiozę.

Utrzymuj jelita w zdrowiu


Mikrobiom jelitowy lub flora jelitowa to złożona społeczność mikroorganizmów żyjących w jelitach. Chronią one przewód pokarmowy i odgrywają ogromną rolę we wspieraniu układu odpornościowego. U dzieci i dorosłych, gdy bakterie jelitowe są w stanie zaburzonym, zdolność do zwalczania infekcji jest również zaburzona i może wystąpić wzrost ilości przeziębień i stanów zapalnych. Probiotyk to suplement zawierający żywe kultury bakterii. Po zażyciu mogą pobudzić przyjazne bakterie jelitowe. Również naturalne jogurty zawierają takie żywe kultury bakterii. Jednak na półkach w supermarketach roi się od wszelkiego rodzaju jogurtów – z których większość zawiera gigantyczne ilości cukru. Wybierz jogurt naturalny lub grecki, a nie o smaku owocowym, który zawiera bardzo dużą ilość cukru dodanego. Aby dodać słodyczy jogurtowi, spróbuj odrobiny syropu klonowego, syropu ryżowego lub owoców!

Zachowaj spokój, wspieraj układ odpornościowy


Aby układ odpornościowy dziecka mógł się dobrze rozwijać, potrzebuje czasu na odpoczynek. Ważne jest, aby dzieci miały dużo czasu na relaks, a także możliwości kreatywnej i pomysłowej zabawy.

ak wzmocnić odpornośc u dzieci | Enzympro PolskaPhoto by Steven Libralon on Unsplash

SEN


Sen odgrywa bardzo ważną rolę w zdrowym rozwoju Twojego dziecka. Jest to również bardzo ważne w budowaniu silnego układu odpornościowego. Według National Sleep Foundation, małe dzieci w wieku 1-2 lat potrzebują 11-14 godzin snu na dobę, przedszkolaki w wieku 3-5 lat potrzebują 11-13 godzin snu na dobę, a dzieci w wieku szkolnym w wieku 6-13 potrzebują 9-11 godzin snu na dobę. Aby poprawić jakość snu dziecka, ważne jest, aby dziecko spało w ciemnym pokoju. Wynika to z faktu, że hormon snu, melatonina, jest wydzielany w ciemności. Upewnij się, że wszystkie urządzenia elektroniczne są wyłączone, zanim położysz dziecko do łóżka.

Suplementy wspomagające funkcję odpornościową


Kiedy układ odpornościowy Twojego dziecka jest nieco osłabiony, a przeziębienia i grypa wydają się nie mieć końca, istnieje wiele suplementów, które bardzo wspierają układ odpornościowy. Mianowicie są to cynk, witamina D, oleje rybne i probiotyki.

Regulatpro Bio

Regulatpro Bio – 100% wzmocnienia organizmu

W celu uzyskania zindywidualizowanych porad dotyczących dawki i marki suplementu, który powinieneś dawać swojemu dziecku, skonsultuj się z lekarzem.

Pokarmy wzmacniające układ odpornościowy


CZOSNEK

Jednym z najbardziej naturalnych sposobów na wzmocnienie układu odpornościowego dziecka jest podawanie mu czosnku. To niesamowite warzywo zawiera właściwości przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne. Czosnek stymuluje komórki odpornościowe i zwiększa produkcję przeciwciał. Zawiera także złożoną siarkę, która ma silne właściwości przeciwutleniające.

WSKAZÓWKA: Możesz dodać czosnek do ulubionych potraw swojego dziecka, takich jak sosy do makaronu, spaghetti bolognese. Możesz również dodać go do humusu, aby był używany jako dip dla paluszków marchewkowych. Dodając czosnek do gotowanych posiłków, zawsze dodawaj go na samym końcu. W ten sposób nie niszczysz jego właściwości wzmacniających odporność.

JAGODY

Jagody są jednym z najlepszych źródeł przeciwutleniaczy i składników odżywczych wzmacniających odporność. Piękne i jaskrawe kolory czerwony, niebieski i fioletowy czerpią pigment z silnego przeciwutleniacza zwanego antocyjanem. Zawierają również ogromne ilości witaminy A, a także witaminy C, które wzmacniają układ odpornościowy Twojego dziecka.

WSKAZÓWKA: Dodaj garść mieszanych jagód do płatków owsianych lub płatków śniadaniowych Twojego dziecka. Pysznym pomysłem na przekąskę może być garść mieszanych jagód wymieszanych przez miskę zwykłego jogurtu z odrobiną syropu klonowego. Możesz nawet spróbować dodać trochę siemienia lnianego, aby uzyskać dodatkowe wartości odżywcze.

ZIELONE WARZYWA LIŚCIASTE

Zielone warzywa liściaste są wyjątkowo bogate w składniki odżywcze wzmacniające odporność. Jednym z nich jest żelazo, które jest ważne dla produkcji białych krwinek i przeciwciał. Niestety zielone warzywa liściaste nie zawsze są ulubioną opcją w menu dziecka. Nakłonienie ich do zjedzenia garści zieleni częstograniczy z cudem.

WSKAZÓWKA: spróbuj zrobić zielony koktajl „Smoothie”. Wrzuć odrobinę jarmużu lub młodego szpinaku, mrożonego banana lub mrożonego mango z wybranym mlekiem do blendera i zmiksuj, aż będzie gładkie. Możesz dodać łyżkę stołową lub dwa syropu klonowy lub syrop ryżowy, w zależności od pożądanego poziomu słodyczy.

Wpis powstał na podstawie tłumaczenia: How to boost your child’s immune system through food

Main photo by Ben Wicks on Unsplash

 

Leave a Reply

POWRÓT